مقالات آرشیو خبر ها
آلوارو ی فصل پیش ! آلوارو ی این فصل !

آلوارو ی فصل پیش ! آلوارو ی این فصل !

آلوارو موراتا جز معدود بازیکنانی است که انتقاد بسیار کمی به او می شود و بسیاری از هواداران و منتقدان این بازیکن اسپانیایی را جز بهترین های یووه می دانند . در همین ارتباط سایت معتبر " بلیچر ریپورت " در مقاله ای  آمار موراتا در سال گذشته و فصل جاری را بررسی کرده است :

آلوارو موراتا در این فصل نتوانسته فرم عالی 15-2014 اش را در سری آ تکرار کند ، تا کنون در 14 بازی 3 گل زده و در حالیکه در 5 بازی آخرش در فصل پیش در تمام رقابت ها 4 گل زده بود.

موراتا اما از لحاظ آماری ضربه شوت آمارش بهتر شده است .  توجه به آمار سایت اسکواکا او تا این هفته 55٪ شوتهایش در چارچوب بوده که در مقایسه با پارسال که 50٪ بوده بهتر شده است.

اما تعداد تلاش هایش برای شوتزنی کم شده ، در این فصل او متوسط 1.7 شوت در هر بازی داشته ، که پارسال این رقم 1.8 بوده.

موراتا همچنین در کارای دفاعی هم بهتر شده ، آمار سکواکا نشان می دهد امسالدر 8 موقعیت از 13 موقعیت (62%) توانسته توپگیری کند ، در حالیکه سال گذشته در 27 موقعیت از 54 موقعیت موفق بوده (50٪).

از لحاظ پاس دادن بهتر شده ، هم تعداد و هم دقت ! هواسکورد ثابت می کند که موراتا این فصل 78 ٪ مواقع توانسته توپ را به هم تیمی هایش برساند در 15.4 پاسی که داده ، در حالیکه پارسال 75 ٪ پاس صحیح داشته در 13 پاس به طور متوسط.

درست است که در این فصل تنها یک پاس گل داشته ولی حالا موراتا در ایجاد موقعیت گل زنی برای دیگران خیلی بهتر شده است . سکواکا می گوید که تا حالا 10 موقعیت گل زنی ایجاد کرده ، در حالیکه کل فصل قبل 19 تا ایجاد کرده بود.

در یک سری بازی های خاص این فصل ، ستاره ی اسپانیایی وظایف بسیار مشخص دفاعی توسط مربی برعهده داشت ، که مهم ترینش در داربی تورین بود. آنجا مسیمیلیانو آلگری او را مسئول کنترل وینگ بک تورینو برونو پرز کرده بود ، کاری که موراتا به شکل آگاهانه به آن تعهد داشت و بازیکن برزیلی نتوانست به شکلی که می خواهد روی بازی اثر بگذارد.

" تیم ترجمه انجمن هواداران باشگاه یوونتوس "


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
سهیل شناس خوش
سهیل شناس خوش«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: